• Een buitengewone woonzorgboerderij voor mensen met dementie

Niet tevreden?

De medewerkers van de Reigershoeve doen hun best voor de bewoners en hun familie. Natuurlijk kan het gebeuren dat u toch niet tevreden bent. Dat willen wij dan graag weten omdat we met uw opmerkingen onze zorg kunnen verbeteren. Vertel de medewerker, in de woning waar uw familielid, woont waarom u niet tevreden bent. Komt u er met de medewerker niet uit, dan kunt u altijd een afspraak maken met Dieneke of Bernadette via 0251-207027 of info@reigershoeve.nl.

Wanneer u een officiële klacht in wilt dienen, dan kunt dit door middel van het klachtenformulier dat u hieronder kunt downloaden.

Meer weten over de klachtenregeling van de Reigershoeve? Download onze klachtenregeling en het klachtenformulier.

Cliëntvertrouwenspersoon Wzd

Iedere cliënt en zijn of haar vertegenwoordiger die te maken heeft met de Wet zorg en dwang (Wzd), heeft recht op bijstand door een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon Wzd. Voor u is dit een cliëntenvertrouwenspersoon Wzd (hierna: CVP Wzd) van Zorgstem. 

Zorgstem is één van de vier landelijke organisaties die het vertrouwenswerk binnen de Wzd uitvoert. De CVP Wzd is onafhankelijk, niet in dienst bij een zorginstelling, behandelt uw vraag of klacht vertrouwelijk, en biedt gratis ondersteuning.

De nieuwe wet heeft als uitgangspunt dat zorgverleners niet zomaar een opname regelen of zorg mogen bieden die u niet wenst. Uitgangspunt is hierbij: nee, tenzij. Alleen als het niet anders kan, en alle alternatieven zijn onderzocht, mogen er beslissingen genomen worden waar u het zelf niet mee eens bent.

Heeft u een vraag of klacht over de onvrijwillige geboden zorg of ondersteuning, en wilt u er met een onafhankelijke partij over praten? Neem dan contact op met de CVP Wzd.

Wat kan Zorgstem voor u betekenen?

  • Wij luisteren naar uw verhaal
  • Wij helpen u om uw vraag of klacht te verhelderen & verwijzen zo nodig door
  • Wij geven informatie en uitleg over uw rechten binnen de Wzd
  • Wij ondersteunen u bij het zoeken naar oplossingen van uw vraag of klacht
  • Wij kunnen ondersteunen bij het schrijven van een klachtbrief, of meegaan naar gesprekken waar de klacht besproken wordt.

Nieuws

08 februari 2024

Nieuwsbrief Uitjezorg nr 14 - februari 2024

De Reigershoeve wil graag iets betekenen voor de mensen die op onze wachtlijst staan. Iedere maand sturen we hen een nieuwsbrief, genaamd 'Uitjezorg'. Hier leest u de laatste versie. 'Uitjezorg' is bedoeld om u te informeren over activiteiten die we voor en met mensen met dementie organiseren in Heemskerk en omgeving. (klik op de link in dit artikel, om de nieuwsbrief te lezen)

16 januari 2024

Nieuwsbrief Uitjezorg nr 13 - januari 2024

De Reigershoeve wil graag iets betekenen voor de mensen die op onze wachtlijst staan. Iedere maand sturen we hen een nieuwsbrief, genaamd 'Uitjezorg'. Hier leest u de laatste versie. 'Uitjezorg' is bedoeld om u te informeren over activiteiten die we voor en met mensen met dementie organiseren in Heemskerk en omgeving. (klik op de link in dit artikel, om de nieuwsbrief te lezen)

14 december 2023

Nieuwsbrief Uitjezorg nr. 12 - december 2023

De Reigershoeve wil graag iets betekenen voor de mensen die op onze wachtlijst staan. Iedere maand sturen we hen een nieuwsbrief, genaamd 'Uitjezorg'. Hier leest u de laatste versie. 'Uitjezorg' is bedoeld om u te informeren over activiteiten die we voor en met mensen met dementie organiseren in Heemskerk en omgeving. (klik op de link in dit artikel, om de nieuwsbrief te lezen)

2017, Ontwikkeld door Zeno Webdevelopment

Top